24 november 2014

ANNA S SUPERSALT

Jag tänker mycket på vad jag stoppar i mig, försöker hålla borta så många E ämnen som det går, äta ekologiskt och tillaga maten från grunden.
Men pga. en ekonomi som inte tillåter att allt kan handlas ekologiskt eller närodlat har man tyvärr fått göra vissa val och ta det näst bästa alternativet.
Men vissa saker kommer inte in hos oss det är bland annat bananer som inte ekologiska, vetemjöl, ägg som inte är frigående och salt som innehåller klumpförebyggande medel.
 


Sedan en vän till min introducerade mig för Anna Hallens SuperSalt.
Lika del
Havsalt med Jod
Himalayasalt
Herbamare

Kör alltsammans i en mortel för att få det finkornigt.
 

Det är så mycket skit och fusk i maten idag så man blir mörkrädd och jag känner att man får göra vissa val.
Man kan inte stressa sönder sig själv.

Ta hand om Er och tänk en extra Tanke.
Kram
Sandra

1 kommentar :

  1. Tack för en god ide om saltet. Men kan man inte anväda varje salr för sig ??? har ofta Herbarme saltet hemma.
    Hum bllir fundersam Likaså Meldonsalt har väl inget klumpmedel i sig.
    Kram på dig

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra